Formiddag: Vi skal beskæftige os med de regler, der er afgørende for, hvordan vi beregner værdien af en anskaffelse set i forhold til den relevante tærskelværdi. Hvornår skal flere anskaffelser sammenlægges, hvornår er der tale om successive ydelser, og hvad stiller vi op med de anskaffelser, der foretages decentralt ude hos institutionerne?

Eftermiddag: Det skal handle om reparation i forhold til mangelfulde ESPD’er samt indhentelse af dokumentation for oplysningerne afgivet i ESPD’et. Hvad gør vi, hvis ESPD’et ikke indeholder de krævede referencer, hvad hvis den økonomiske situation har ændret sig siden tilbudsgiveren udfyldte ESPD’et, og hvad stiller vi op med udenlandske virksomheder, som ikke bruger serviceattest.

Program

09.30 Kaffe og let morgenmad
10.00Velkomst og præsentation af dagens program
10.10

Reglerne i udbudsloven samt Klagenævnets praksis om beregning af kontraktværdi. Fokus på bl.a.:

  • Projekter med flere kontrakter
  • Successive kontrakter
  • Kontrakters varighed – altid 4 år?
  • Decentrale enheder
  • Betydning af udbudssamarbejder med andre ordregivere
  • Delydelsesreglen, herunder i forbindelse med rammeaftaler.
11.15

Kaffepause 

11.30

Beregning af kontraktværdi – fortsat

  • Praktikerindlæg – hvilken tilgang har Fællesindkøb Midt til beregning af   kontraktværdi og tærskelværdier ved Jesper Langkjær
  • Konkrete cases til besvarelse og diskussion blandt deltagerne

12.30

Frokost og netværk 

13.15

Reparation i forhold til mangelfulde ESPD-oplysninger samt indhentelse af dokumentation for ESPD-oplysningerne. Fokus på bl.a.

  • Rækkevidden af reparationsreglen i udbudslovens § 159, stk. 5 – rettigheder og pligter
  • Hvornår og hos hvem skal der indhentes dokumentation for ESPD-oplysningerne
  • Ændringer i virksomhedernes økonomiske situation under udbudsprocessen
  • Udenlandske tilbudsgivere og dokumentation
  • Frister og indhentelse af supplerende dokumentation
14.30Kaffepause
14.45

 Reparation og dokumentation - fortsat

  • Praktikerindlæg – konkrete erfaringer med brug af reparationsreglen samt indhentelse af ESPD-dokumentation hos Fællesindkøb Midt ved Jesper Langkjær
  • Konkrete cases til besvarelse og diskussion blandt deltagerne 
15:45Afrunding og tak for i dag.

Praktisk

Tid15. marts 2018 kl. 09.30 til 16.00
StedRestaurant Skovkanten, Odensevej 92, 5260 Odense S
MålgruppeOrdregivere
PrisIKA medlemmer: 1.980 kr.
Ikke-medlemmer: 2.980 kr.
Tilmeldingsfrist01. marts 2018
AfmeldingAfmelding uden beregning kan ske inden tilmeldingsfristen. Herefter faktureres hele deltagerprisen. Hvis du ikke har mulighed for at deltage, kan en kollega dog overtage din plads.

Se deltagerlisten