Forum for Offentlig Privat Samarbejde har de sidste mange år uddelt prisen for ”Danmarks Bedste Udbud”, men for fremtiden vil det være IKA, der uddeler prisen. Prisen uddeles på grund af nytænkning, innovation og fremme af samarbejde mellem offentlige og private aktører.

Læs hele pressemeddelelsen her

For 14. gang afholder IKA den anerkendte konference Indkøbsjura, en årlig begivenhed, som samler deltagerne i to dage, hvor nogle af landets dygtigste udbudskonsulenter og -jurister fra det offentlige Danmark mødes til faglige input fra allerøverste hylde. I år fokuserer IKA på erfaringer fra udbudslovens første leveår. De to dage er fyldt med indlæg omhandlende de mest aktuelle emner i den nye udbudslov og de praktiske erfaringer.

Læs hele pressemeddelelsen

Alle deltagerrekorder blev slået, da IKA - foreningen af offentlige indkøbere afholdt sin årskonference i starten af februar. 600 var samlet under overskriften ”Sammen skaber vi bedre offentlige indkøb”. Inspiration var der en masse af, og indlæggene bød på alt fra seneste retspraksis til nudging, når indkøbsaftaler skal implementeres.

Læs pressemeddelelsen

Mange offentlige instanser gennemfører udbud, hvor tilbudsgiverne alene skal konkurrere på prisen. Erdette ensbetydende med, at kvaliteten er glemt? Og ender man automatisk med et indkøb af ringekvalitet? Det korte svar er nej. Slet ikke. Selvom der kun konkurreres på prisen, kan kvaliteten godt værehelt i top.

Læs pressemeddelelsen

Traditionen tro blev dialogprisen uddelt på foreningen af offentlige indkøberes årskonference.

Prisen gik i år til en institution, som ikke selv er direkte medspiller i dialogen om offentligt indkøb, men som har skabt klarhed om mulighederne for dialog.

Se pressemeddelelse