Hvor meget skal der til for at en rammekontrakt kan ændre status til en kontrakt?

På dette IKA LYN gennemgår vi forskellen mellem rammeaftaler og kontrakter, herunder hvornår det er en fordel, at vælge den ene kontrakttype fremfor den anden, og de særlige opmærksomhedspunkter ved valg af rammeaftale.

Derudover skal vi gennemgå muligheden for at ændre i medfør af kontrakten.

Der vil ofte være behov for at ændre eller tilpasse en kontrakt i kontraktperioden. Vi gennemgår, hvilke muligheder der er for ændringer i henhold til udbudsloven, og hvordan man ved brug af ændringsklausuler kan sikre mest mulig fleksibilitet.

Program

PROGRAM

 

09:30-10:00Velkomst og morgenkaffe
10:00-10:30Definition af rammeaftale
10.30-11:00Opmærksomhedspunkter ved rammeaftaler
  • Tidsmæssig begrænsning
  • Opgørelse af værdi
11:00-11.15Pause
11.15-11.45Tildeling af kontrakt i henhold til rammeaftale
  • Direkte tildeling
  • Mini-udbud
11.45-12:15Drøftelse af fordele og ulemper ved rammeaftaler
12:15-13:00Frokost
13:00-14:00Lovfastsatte muligheder for ændringer i kontraktperioden
14:00-14.15Pause med kaffe og kage
14:15-15.00Drøftelse af formulering og brug af ændringsklausuler
  • Gennemgang med eksempler
15:00-15.30Opfølgning og spørgsmål
15:30Tak for i dag

 

 

 

Praktisk

Tid27. oktober 2020 kl. 09.30 til 15.30
Sted

Sixtus Sinatur Hotel & konference, Teglgårdsvej 73, 5500 Middelfart

MålgruppeOffentlige ordregivere
PrisIKA medlemmer: 499 kr. ekskl. moms.
Ikke-medlemmer: 1.499 kr. ekskl. moms.
Tilmeldingsfrist8. oktober
AfmeldingAfmelding uden beregning kan ske inden tilmeldingsfristen. Ved afmelding efter tilmeldingsfristen, faktureres afmeldingsgebyr svarende til kursets kostpris, kr. 1300 ekskl. moms. Hvis du ikke har mulighed for at deltage, kan en kollega dog overtage din plads.

 Se deltagerlisten