Hvor meget skal der til for at en rammekontrakt kan ændre status til en kontrakt?

På dette IKA LYN gennemgår vi forskellen mellem rammeaftaler og kontrakter, herunder hvornår det er en fordel, at vælge den ene kontrakttype fremfor den anden, og de særlige opmærksomhedspunkter ved valg af rammeaftale.

Derudover skal vi gennemgå muligheden for at ændre i medfør af kontrakten.

Der vil ofte være behov for at ændre eller tilpasse en kontrakt i kontraktperioden. Vi gennemgår, hvilke muligheder der er for ændringer i henhold til udbudsloven, og hvordan man ved brug af ændringsklausuler kan sikre mest mulig fleksibilitet.

Program

09.00

Velkomst og introduktion til dagens emner

09.15

Rammeaftaler og kontrakter

  • Definition af rammeaftaler
  • Opmærksomhedspunkter ved rammeaftaler
    Tidsmæssig begrænsning
    Opgørelse af værdi
  • Tildeling af kontrakt i henhold til rammeaftale
    Direkte tildeling
    Mini-udbud
  • Drøftelse af fordele og ulemper ved rammeaftaler
10.30Pause
10.40

Ændringer i kontrakter

  • Lovfastsatte muligheder for ændringer i kontraktperioden
  • Formulering og brug af ændringsklausuler
    Gennemgang med eksempler
11.30Opfølgning og spørgsmål
12.00Tak for i dag

Praktisk

Tid24. november 2020 kl. 09.00 - 12.00 
StedOnline
MålgruppeOffentlige ordregivere
PrisIKA medlemmer: 299 kr. ekskl. moms.
Ikke-medlemmer: 1.299 kr. ekskl. moms.
Tilmeldingsfrist17. november 2020
AfmeldingAfmelding uden beregning kan ske inden tilmeldingsfristen. Ved afmelding efter tilmeldingsfristen, faktureres afmeldingsgebyr svarende til kursets kostpris. Hvis du ikke har mulighed for at deltage, kan en kollega dog overtage din plads.

 Se deltagerlisten