IKA tager del i den offentlige debat. Dette gør foreningen bl.a. ved at deltage i høringer, da vi er på Erhvervsministeriets høringsliste vedrørende udbud. Du kan her få indsigt i de høringer, som IKA har deltaget i og se de publikationer, som IKA har taget del i.

Du skal være medlem af IKA for at se hele indholdet på denne side.

IKA publikationer

Nedenstående er publikationer som IKA har udarbejdet sammen med vores samarbejdspartnere. 

Nogle af publikationerne findes i trykt format. Skriv til ika@slet-dette.ika.dk for yderligere information.


IKA STAFETTEN – DIALOG VED UDBUD – I PRAKSIS
Dialog, dialog, dialog… De fleste tænker nok, at det er der helt styr på - og det har rigtig mange også. Netop derfor er det interessant at spørge dybere ind til processen omkring dialogen. IKA har taget teten og sat en stafet i gang.  

Dialogstafetten begyndte hos Region Syddanmark og blev derefter sendt videre til SKI.  God fornøjelse med læsningen – håber på inspiration og endnu mere dialog.

Region Syddanmark | SKI | Microsoft


DEN GODE UDBUDSPROCES GØR SAMARBEJDET BEDRE
IKA - foreningen af offentlige indkøbere og DI Service har i fællesskab udarbejdet anbefalinger til, hvordan udbudsprocessen kan forbedres og styrkes.

Se videoen
Adam Hey fra Frederiksberg Kommune og formand for DI Service Udbudspanel, Morten Schou AndersenDe Forenede Dampvaskerier A/S, slår et slag for anbefalingerne.


18 GODE RÅD
IKA - foreningen af offentlige indkøbere og DI Rådgiverne har samlet en række råd til en god proces for køb af rådgiverydelser. Rådene skal hjælpe både offentlige indkøbere og tilbudsgivere med at tilrettelægge indkøb med så få omkostninger som muligt.


IDÉKATALOG
I et samarbejde mellem KL, SKI og IKA er der nedsat tre arbejdsgrupper med det formål, at sætte fokus på nogle af de udfordringer de offentlige indkøbsafdelinger står med.

Målgruppen for Idékataloget er beslutningstagere og praktikere, der skal arbejde med besparelsesopgørelser i hverdagen.


IDÉKATALOG OM DEN GODE SERVICEKONTRAKT
DI Service og IKA har samlet en række forslag til at styrke udformningen og styringen af offentlige servicekontrakter. Vi håber, at idekataloget vil inspirere offentlige indkøbere og leverandører og dermed fungere som afsæt for dialog om at skabe bedre kontraktrammer for offentlig-privat samarbejde om serviceydelser.