• Log ind
  • Tilmeld nyhedsmail

Betalingsbetingelser

Vær opmærksom på...

  • Alle fakturaer fra IKA fremsendes elektronisk.
  • Benytter debitor EAN nummer, oplyses dette ved tilmelding/medlemsansøgning.
  • Øvrige fakturaer sendes som pdf fil til den e-mail, der oplyses i forbindelse med tilmelding/ medlemsansøgning.
  • Det er debitors pligt at sørge for at oplyse ændring i EAN nummer/fakturerings e-mail.
  • Dette oplyses pr. mail til ika(at)ika.dk.

Betaling af medlemskontingent:

  • Betalingsfristen er 14 dage netto fra fakturadato.
  • Ved for sent betaling, fremsendes en påmindelse om betaling pr. mail uden gebyr.
  • Er betalingen ikke registreret 14 dage efter påmindelsesdatoen, pålægges et rykkergebyr på 100,00 dkr. samt et kompensationsgebyr på 310,00 dkr.
  • Er betalingen ikke registreret 14 dage efter rykkerdatoen, vil medlemskabet blive slettet.
  • For at genoprette medlemskabet inden for samme kontingentperiode, skal den tidligere faktura inkl. rykker- og kompensationsgebyr betales.
  • Genoprettes medlemskabet i ny kontingentperiode, betragtes det som et nyt medlemskab, og der skal betales indmeldelsesgebyr.
  • Er der i den periode, der ikke er betalt medlemskontingent for, opnået medlemsrabat på arrangementsdeltagelse, vil der blive fremsendt en faktura på differencen mellem medlemspris og pris for øvrige deltagere.

Betaling af deltagergebyr mv. til IKA arrangementer:

  • Betalingsfristen er 14 dage netto fra fakturadato.
  • Ved for sent betaling, fremsendes en påmindelse om betaling pr. mail uden gebyr.
  • Er betalingen ikke registreret 14 dage efter påmindelsesdatoen, pålægges et rykkergebyr på 100,00 dkr. samt et kompensationsgebyr på 310,00 dkr.
  • Er betalingen ikke registreret 14 dage efter rykkerdatoen, vil det ikke være muligt at deltage i fremtidige IKA arrangementer, før faktura inkl. rykker- og kompensationsgebyr er betalt.

Deltagelse på IKA kurser og arrangementer

  • For IKA- og Netværk Basis-medlemmer er det muligt for en organisation at have lige så mange deltagere med til medlemspris, som der er medlemmer i den pågældende organisation.
  • Deltager der flere personer, end der er medlemskaber, betaler disse ikke-medlemspris for deres deltagelse.
  • Et Netværk+ medlemskab giver adgang for tre deltagere til medlemspris.
  • Dette gælder for deltagelse på alle IKAs arrangementer.
IKA IdeFA
  • Aktivitet
    • Alle aktiviteter
    • IKA Uddannelse
      • IKA Bæredygtige Indkøb
      • IKA College
      • IKA Contract Management i praksis
      • Masterclass i Offentlige Indkøb
    • IKA Dagskurser
    • IKA Webinar og Podcast
    • Konferencer
      • IKA Årskonference
      • IKA Indkøbsjura
      • IKA udbudsjura
    • Netværk
      • Indkøbsnetværk for selvejende
      • IKA Netværk for IT-Udbud
      • Netværk for tilbudsgivere
      • Udbudsretligt Netværk
      • IKA og SKI: Netværksdag for forsyningssektoren
      • Netværk for udbud
      • Netværk for praktikere
    • Generalforsamling
  • Udbudsværktøjer
    • Udbudsskabeloner
    • Juridisk hotline
    • Høringer og publikationer
    • Den gode markedsdialog
  • Videndeling
    • Netværk for praktikere
    • Efterlysninger og vidensdeling
    • Verdens Bedste Indkøber
    • Indkøbsfællesskaber
      • Kommunale indkøbsfællesskaber
      • Selvejende indkøbsfællesskaber
  • Nyheder
    • Nyheder om indkøb og udbud
    • Stillingsopslag
    • Tilmeld nyhedsmail
  • Medlemskab
    • Medlemstyper og -fordele
    • Medlemsliste
    • Bliv medlem
    • Netværk for leverandører
    • Priser og betingelser
  • Om os
    • Om IKA
    • Kontakt
    • Bestyrelsen
    • Udvalg og partnerskaber
    • Generalforsamlinger
  • Log ind
  • Aktivitet
    • Alle aktiviteter
    • IKA Uddannelse
      • IKA Bæredygtige Indkøb
      • IKA College
      • IKA Contract Management i praksis
      • Masterclass i Offentlige Indkøb
    • IKA Dagskurser
    • IKA Webinar og Podcast
    • Konferencer
      • IKA Årskonference
      • IKA Indkøbsjura
      • IKA udbudsjura
    • Netværk
      • Indkøbsnetværk for selvejende
      • IKA Netværk for IT-Udbud
      • Netværk for tilbudsgivere
      • Udbudsretligt Netværk
      • IKA og SKI: Netværksdag for forsyningssektoren
      • Netværk for udbud
      • Netværk for praktikere
    • Generalforsamling
  • Udbudsværktøjer
    • Udbudsskabeloner
    • Juridisk hotline
    • Høringer og publikationer
    • Den gode markedsdialog
  • Videndeling
    • Netværk for praktikere
    • Efterlysninger og vidensdeling
    • Verdens Bedste Indkøber
    • Indkøbsfællesskaber
      • Kommunale indkøbsfællesskaber
      • Selvejende indkøbsfællesskaber
  • Nyheder
    • Nyheder om indkøb og udbud
    • Stillingsopslag
    • Tilmeld nyhedsmail
  • Medlemskab
    • Medlemstyper og -fordele
    • Medlemsliste
    • Bliv medlem
    • Netværk for leverandører
    • Priser og betingelser
  • Om os
    • Om IKA
    • Kontakt
    • Bestyrelsen
    • Udvalg og partnerskaber
    • Generalforsamlinger
  • Log ind

Verdens Bedste Indkøber 2022 – sidste chance for at afgive din stemme!

  • Dato: jan 23,2023
  • Kilde: IKA

Nu kan du stemme på de tre finalister til prisen Verdens Bedste Indkøber 2022. De har alle gjort en særlig indsats for at bidrage til ét eller flere af verdensmålene gennem deres indkøb og et tæt samarbejde med leverandører.

Årets finalister er Sinatur Hotel & Konference, Høje-Taastrup Kommune samt de fem danske regioner (Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Syddanmark, Region Sjælland, Region Hovedstaden) og Danske Regioner i samarbejde med AMGROS.

 

Stem på din favorit

Du kan stemme på din favorit frem til onsdag d. 25. januar her. Prisen uddeles den 1. februar, hvor Forum for Bæredygtige Indkøb (Forum) og Partnerskab for Offentlige Grønne Indkøb (POGI) holder årskonferencen. Se programmet for dagen på www.denansvarligeindkober.dk/aarskonferencer.

 

Stort potentiale for mere bæredygtighed i leverandørkæderne

Det er fjerde gang, at Verdens Bedste Indkøber bliver hædret med en pris, som uddeles til en virksomhed, organisation eller institution, der har ydet et særligt bidrag til verdensmålene gennem ansvarlige indkøbsinitiativer. Danske virksomheder, organisationer og offentlige indkøbere har gennem deres indkøb

markant indflydelse på, hvordan vores forbrug belaster klima, miljø og mennesker. Alene den offentlige sektor køber ind for ca. 380 mia. kroner om året – bare i Danmark.

 

Indkøbsmusklen kan drive en fair grøn omstilling og her er fokus på bæredygtighed, skalérbarhed og effekt samt nytænkning nøgleord. Det er netop de tre kriterier, som årets finalister er blevet udvalgt efter.

 

Tre veje til mindre klimaaftryk

De tre nominerede til årets pris arbejder på hver deres måde med at gøre en indsats for verdensmålene.

Fællestræk hos de nominerede er genanvendelse og tæt samarbejde med leverandører.

 

  • Høje-Taastrup Kommune har ved at skifte fra lejemåtter til ejemåtter i kommunens 75-80 institutioner sparet 20.000 kørte kilometer og et beregnet CO2 udslip på 4 tons årligt. Løsningen har været at købe bæredygtige cirkulære måtter fra BBN Nordic ApS, som er fremstillet via opsamling og genbrug af efterladte fiskenet (Ghost Nets) i verdenshavene. Rengøringen af måtterne sker lokalt og nemt ved støvsugning og hvis meget nødvendigt med spuling af vand, hvorved kommunen sparer både transport og kemikalier. Projektet understøtter verdensmål (6, 11, 12, 13 og 14).
     
  • Sinatur Hotel & Konference har på tværs af deres seks hoteller etableret en indkøbsgruppe, der har kortlagt alle leverandører og set deres værdisæt efter i kortene. Omdrejningspunktet har været udarbejdelse af et leverandørkodeks, der tydeliggør de mål og forpligtelser Sinatur stiller til sine leverandører. For at løfte sine leverandører afholder Sinatur løbende workshops, så de leverandører der måske ikke selv har midlerne til at styrke deres bæredygtighedsprofil alene får hjælp og støtte fra Sinatur.
     
  • De fem regioner (Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Syddanmark, Region Sjælland, Region Hovedstaden) og Danske Regioner i samarbejde med AMGROS er gået sammen om at udarbejde Nordiske kriterier for mere bæredygtig emballage i sundhedssektoren. Formålet er at få leverandører til sundhedsvæsenet til at bruge mindre mængder emballage og dermed understøtte en udvikling mod mere klima- og miljømæssig bæredygtige emballager. Der har fra begyndelsen været tæt dialog med nordiske indkøbere og brancheforeningen Medicoindustrien for at sikre den størst mulige miljøgevinst, samt at markedet er med. Projektet understøtter verdensmål 12.2, 12.5 og 12.7.

 

Verdens Bedste Indkøber-prisen er indstiftet af IKA, Miljøstyrelsen, Etisk Handel Danmark, Forum for Bæredygtige Indkøb og Partnerskab for Offentlig Grønne Indkøb. Se tidligere vindere her.

 

<- Tilbage til oversigt

IKA

Haslegårdsvej 8-12
DK - 8210 Aarhus V

E-mail: ika(at)ika.dk
CVR nr.: 26402530

Kontakt os
Betalingsbetingelser
Persondatapolitik
Cookiedeklaration

Kontakt os

Her bor vi

Hvem er IKA?

IKA er en forening af offentlige indkøbere og blev stiftet i 1985. IKA består af en valgt bestyrelse og et ansat sekretariat.

Foreningens medlemmer repræsenteres bredt af kommuner, regioner, selvejende og ministerielle institutioner, forsyningsselskaber, boligselskaber samt statslige instanser. Alle, der er udbudspligtige, kan blive medlem af IKA.

IKA driver også et leverandørnetværk for leverandører/tilbudsgivere til det offentlige.

×Close