• Log ind
  • Tilmeld nyhedsmail

Betalingsbetingelser

Vær opmærksom på...

  • Alle fakturaer fra IKA fremsendes elektronisk.
  • Benytter debitor EAN nummer, oplyses dette ved tilmelding/medlemsansøgning.
  • Øvrige fakturaer sendes som pdf fil til den e-mail, der oplyses i forbindelse med tilmelding/ medlemsansøgning.
  • Det er debitors pligt at sørge for at oplyse ændring i EAN nummer/fakturerings e-mail.
  • Dette oplyses pr. mail til ika@slet-dette.ika.dk.

Betaling af medlemskontingent:

  • Betalingsfristen er 14 dage netto fra fakturadato.
  • Ved for sent betaling, fremsendes en påmindelse om betaling pr. mail uden gebyr.
  • Er betalingen ikke registreret 14 dage efter påmindelsesdatoen, pålægges et rykkergebyr på 100,00 dkr. samt et kompensationsgebyr på 310,00 dkr.
  • Er betalingen ikke registreret 14 dage efter rykkerdatoen, vil medlemskabet blive slettet.
  • For at genoprette medlemskabet inden for samme kontingentperiode, skal den tidligere faktura inkl. rykker- og kompensationsgebyr betales.
  • Genoprettes medlemskabet i ny kontingentperiode, betragtes det som et nyt medlemskab, og der skal betales indmeldelsesgebyr.
  • Er der i den periode, der ikke er betalt medlemskontingent for, opnået medlemsrabat på arrangementsdeltagelse, vil der blive fremsendt en faktura på differencen mellem medlemspris og pris for øvrige deltagere.

Betaling af deltagergebyr mv. til IKA arrangementer:

  • Betalingsfristen er 14 dage netto fra fakturadato.
  • Ved for sent betaling, fremsendes en påmindelse om betaling pr. mail uden gebyr.
  • Er betalingen ikke registreret 14 dage efter påmindelsesdatoen, pålægges et rykkergebyr på 100,00 dkr. samt et kompensationsgebyr på 310,00 dkr.
  • Er betalingen ikke registreret 14 dage efter rykkerdatoen, vil det ikke være muligt at deltage i fremtidige IKA arrangementer, før faktura inkl. rykker- og kompensationsgebyr er betalt.

Deltagelse på IKA kurser og arrangementer

  • For IKA- og Netværk Basis-medlemmer er det muligt for en organisation at have lige så mange deltagere med til medlemspris, som der er medlemmer i den pågældende organisation.
  • Deltager der flere personer, end der er medlemskaber, betaler disse ikke-medlemspris for deres deltagelse.
  • Et Netværk+ medlemskab giver adgang for tre deltagere til medlemspris.
  • Dette gælder for deltagelse på alle IKAs arrangementer.
IKA IdeFA
  • Aktivitet
    • Alle aktiviteter
    • Generalforsamling
    • Modul-Uddannelse
      • IKA Bæredygtige Indkøb
      • IKA College
      • IKA Sommer College
      • IKA Contract Management for specialister
      • IKA Proceslederuddannelse
    • IKA Dagskurser
      • IKA Rundt om udbud
    • IKA Webinar og Podcast
    • Konferencer
      • IKA Årskonference
      • IKA Indkøbsjura
      • IKA udbudsjura
    • Tænketanke
    • Netværk
      • IKA College Netværk
      • Udbudsretligt Netværk
      • Netværk for Bæredygtige Indkøb
      • IKA og SKI: Netværksdag for forsyningssektoren
    • Eksterne
  • Udbudsværktøjer
    • Udbudsretlige artikler
    • Udbudsskabeloner
    • Kommenterede Kendelser
    • Juridisk hotline
    • Høringer og publikationer
  • Videndeling
    • Tænketanke
    • Efterlysninger
    • Vidensbank for bæredygtige indkøb
    • IKA Prisen
    • Verdens Bedste Indkøber
    • Indkøbsfællesskaber
      • Kommunale indkøbsfællesskaber
      • Selvejende indkøbsfællesskaber
  • Nyheder
    • Nyheder om indkøb og udbud
    • Stillingsopslag
    • Tilmeld nyhedsmail
  • Medlemskab
    • Medlemstyper og -fordele
    • Medlemsliste
    • Bliv medlem
    • Gæstelogin
    • Netværk for leverandører
    • Priser og betingelser
  • Om os
    • Om IKA
    • Kontakt
    • Bestyrelsen
    • IKAs grønne profil
    • Generalforsamlinger
  • Log ind
  • Aktivitet
    • Alle aktiviteter
    • Generalforsamling
    • Modul-Uddannelse
      • IKA Bæredygtige Indkøb
      • IKA College
      • IKA Sommer College
      • IKA Contract Management for specialister
      • IKA Proceslederuddannelse
    • IKA Dagskurser
      • IKA Rundt om udbud
    • IKA Webinar og Podcast
    • Konferencer
      • IKA Årskonference
      • IKA Indkøbsjura
      • IKA udbudsjura
    • Tænketanke
    • Netværk
      • IKA College Netværk
      • Udbudsretligt Netværk
      • Netværk for Bæredygtige Indkøb
      • IKA og SKI: Netværksdag for forsyningssektoren
    • Eksterne
  • Udbudsværktøjer
    • Udbudsretlige artikler
    • Udbudsskabeloner
    • Kommenterede Kendelser
    • Juridisk hotline
    • Høringer og publikationer
  • Videndeling
    • Tænketanke
    • Efterlysninger
    • Vidensbank for bæredygtige indkøb
    • IKA Prisen
    • Verdens Bedste Indkøber
    • Indkøbsfællesskaber
      • Kommunale indkøbsfællesskaber
      • Selvejende indkøbsfællesskaber
  • Nyheder
    • Nyheder om indkøb og udbud
    • Stillingsopslag
    • Tilmeld nyhedsmail
  • Medlemskab
    • Medlemstyper og -fordele
    • Medlemsliste
    • Bliv medlem
    • Gæstelogin
    • Netværk for leverandører
    • Priser og betingelser
  • Om os
    • Om IKA
    • Kontakt
    • Bestyrelsen
    • IKAs grønne profil
    • Generalforsamlinger
  • Log ind

Sinatur kåret som ’Verdens Bedste Indkøber 2022’

  • Dato: feb 01,2023
  • Kilde: IKA, Miljøstyrelsen, Etisk Handel Danmark, Forum for Bæredygtige Indkøb og POGI

Prisen for Verdens Bedste Indkøber er uddelt, og i år blev det virksomheden Sinatur Hotel & Konference, der løb med sejren og titlen ’Verdens Bedste Indkøber 2022’. Hotelvirksomheden har formået at inkorporere deres mål om ansvarlighed i samarbejdet med deres leverandører, som også selv får et løft.

Prisen uddeles til en virksomhed, institution eller organisation, som har ydet et særligt bidrag til ét eller flere af Verdensmålene gennem deres indkøb. Det er især det systematiske samarbejde med leverandører og sit leverandørkodeks, som Sinatur Hotel & Konference med bliver belønnet for. 

 

Kun muligt at nå sammen med leverandører 

I indstillingen hedder det: ”Sinatur har selv meget ambitiøse ansvarlighedsmål - blandt andet om at blive CO2 positive, kun købe danske produkter, der er certificerede og/eller fra mere bæredygtige virksomheder - og når det gælder fødevarer - med et fokus på økologi og lokale varer. Alle sammen mål, som kun er mulige at nå, hvis leverandørerne er med.” 

 

For at nå sine mål om ansvarlighed har Sinatur taget leverandørerne med på rejsen og etableret en indkøbsgruppe på tværs af deres seks hoteller, der har kortlagt alle leverandører og set deres værdisæt efter i kortene. Omdrejningspunktet har været udarbejdelse af et leverandørkodeks, der tydeliggør de mål og forpligtelser, som Sinatur stiller til sine leverandører. For at få kodekset ud af leve, afholder Sinatur løbende workshops, så de leverandører, der måske ikke selv har midlerne til at styrke deres bæredygtighedsprofil alene, får hjælp og støtte fra Sinatur. 

 

Ansvarlighed påvirker hele værdikæden 

”Vi er meget stolte over at få denne anerkendelse, som både går til vores engagerede medarbejdere på tværs af virksomheden men i lige så høj grad til vores gode leverandører, som sammen med os er med til at tage ansvar for den verden, vi er en del af. Ingen af os kan gøre det her alene, så derfor er jeg særligt glad for, at priskomiteen lægger særlig vægt på leverandørsamarbejdet,” siger Claus Nielsen, Direktør i Sinatur Hotel & Konference.

 

Og det har en effekt, for leverandørerne giver udtryk for, at det er værdifuldt at samarbejde med en partner som Sinatur, der er tydelige med, hvilke forventninger og krav de har til samarbejdet, når det handler om bæredygtighed. Det gør det lettere for leverandørerne at prioritere deres egne indsatser, og på den måde skabes der en positiv effekt ud i flere led af værdikæden.  

 

Du kan læse mere om Sinatur Hotel & Konferences arbejde med ansvarlighed på https://www.sinatur.dk/om-sinatur/vores-samfundsambition/

 

Prisen blev uddelt den 1. februar under Forum for Bæredygtige Indkøb (Forum) og Partnerskab for Offentlige Grønne Indkøb (POGI) årlige konference. De to øvrige nominerede til prisen var Høje-Taastrup Kommune samt fem regioner (Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Syddanmark, Region Sjælland, Region Hovedstaden) i samarbejde med AMGROS. Læs mere om de nominerede.  

 

Fakta 

 

  • Verdens Bedste Indkøber-prisen er indstiftet af IKA, Miljøstyrelsen, Etisk Handel Danmark, Forum for Bæredygtige Indkøb og Partnerskab for Offentlig Grønne Indkøb. Se tidligere vindere.  

  • Finalisterne blev udvalgt på baggrund af tre kriterier: 1) fokus på bæredygtighed 2) skalerbarhed og effekt og 3) nytænkning 

  • Sådan blev vinderen fundet: Tre finalister blev udvalgt af juryen bestående af: Miljøstyrelsen, IKA – Foreningen af offentlige indkøbere, Etisk Handel Danmark, Forum for Bæredygtige Indkøb samt Partnerskab for Offentlig Grønne Indkøb. Derefter har alle kunne stemme på, hvem af de tre finalister, der skulle modtage prisen som ’Verdens Bedste Indkøber’.

 

Kontakt   

Lotte Frøjk Knudsen, Kommunikationsansvarlig, Etisk Handel Danmark lfk@slet-dette.etiskhandel.dk, tlf. 29452501  

 

<- Tilbage til oversigt

IKA

Haslegårdsvej 8-12
DK - 8210 Aarhus V

E-mail: ika@slet-dette.ika.dk
CVR nr.: 26402530

Kontakt os

Betalingsbetingelser

Persondatapolitik

Cookiedeklaration

Kontakt os

Her bor vi

Hvem er IKA?

IKA er en forening af offentlige indkøbere og blev stiftet i 1985. IKA består af en valgt bestyrelse og et ansat sekretariat.

Foreningens medlemmer repræsenteres bredt af kommuner, regioner, selvejende og ministerielle institutioner, forsyningsselskaber, boligselskaber samt statslige instanser. Alle, der er udbudspligtige, kan blive medlem af IKA.

IKA driver også et leverandørnetværk for leverandører/tilbudsgivere til det offentlige.

×Close