Hvad skal der til for at øge e-handel

  1. Hvad betyder e-handel og hvordan forstås mindstekravene? 
  2. Hvordan måles på antal ordre der er e-handlet?
    1. Måles der på kategori eller varelinjeniveau?
  3. Teknikken er ikke det sværeste ved eHandel
    1. Processer/arbejdsgange skal besluttes. F.eks. hvad gør vi ved restordre, erstatninger, varemodtagelsen, fejlleverancer, brækager. Det er vigtigt der er styr på de processer når dokumenter er elektroniske
    2. Proces for kunde og leverandør

Drøftelses punkter:

  • Ledelsesfokus og opbakning samt forståelse
  • Synliggøre transaktions omkostningerne / besparelse ved brug af e-handel
  • Gebyrer på aftalerne medfører at mindre enheder handler i detail
  • Bredere e-handel kræver bedre et bedre katalogmateriale
    • Bedre kvalitet af billeder og beskrivelser af produkterne 
  • Mulighed for at leverandører kun åbner for punch-out adgang til aftalevarer.

Program

09:00 – 09:30: let morgenmad

09:30 – 09:45: Velkomst

09:45 - 10:45: Oplæg og drøftelse af udkast til e-handelsbekendtgørelse fra ØS

10:45 - 11:30 Dialog i arbejdsgrupper

11:30 - 12:15 Frokost

12:15 - 13:45 Arbejdsgrupper

13:45 - 14:15 Plenum - opsamling på gruppedialog

14:15 - 14:30 Afrunding, Tak for i dag

NB: Der vil blive indlagt pauser på dagen

Praktisk

Tid
Den 18. juni 2024

Sted
Scandic Aarhus City
Østergade 10
8000 Aarhus C

Målgruppe
Medlemmer af Tænketanken

Pris
IKA-medlemmer: Gratis
Ikke-medlemmer: Ingen deltagelse

Tilmeldingsfrist
Den 10. juni 2024